آسیب های تأخیر در آگاهی های جوانان نسبت به اسلام
فاطمه تقی پور[*]
چکیده
اقدام هوشمندانه و به موقع مقام معظم رهبری(دام ظله) در نگارش نامه به جوانان اروپا و آمریکای شمالی یک حرکت روبه جلو و از باب تبدیل تهدید به فرصت بود اما اين اقدام مبارك، اقدامات ديگري را مي طلبد كه مهمترين آن تسريع در معرفي اسلام ناب و عدم فرصت سوزي براي اين حركت عظيم است چرا كه هنگامي كه دشمن پي به روشها و كاركردها و تاكتيك هاي ما ببرد قطعا برنامه هاي حساب شده تر و دقيق تري براي از بين بردن نور اسلام طراحي كرده و به اجرا در مي آورد و تعلل و تأخیر در معرفی اسلام ناب مشکلات و انحرافات عدیده ای را به دنبال داشته كه ضررهاي جبران ناپذيري را به دنبال دارد.
كه برخي از ضررهاي آن عبارتند از:
1. ایجاد فرصت ذهنیت سازی منفی برای دشمن به وسيله اسلام هراسي كه به شيوه هاي گوناگوني اجرا مي شود از جمله
الف . فیلم های هالیوود
ب. تهدیدها و ترورها به وسیله مسلمانان مرتبط با سرویس های جاسوسی یا مسلمان نماها
ج. جلوه دادن دین اسلام به عنوان دین خشونت طلبانه در فضای واقعی و غیر مجازی
د. وضع قوانین سخت گیرانه برای ایجاد محدودیت در آزادی مسلمانان
2. زمینه طراحی نقشه های دقیقتر برای دشمن
3.زمینه ایجاد فرقه ها و ادیان جدید در دنیا توسط استعمارگران
4. احتمال طرد كامل دين توسط جوانان
5. پناه بردن به عرفان های کاذب به علت نشناختن عرفان ناب و اصیل
کلید واژه ها
شناخت اسلام، جوانان اروپا و آمریکا، تأخیر در شناخت، اسلام هراسی، نامه رهبر انقلاب
مقدمه
اقدام هوشمندانه و به موقع مقام معظم رهبری(دام ظله) در نگارش نامه به جوانان اروپا و آمریکای شمالی یک حرکت روبه جلو و از باب تبدیل تهدید به فرصت بود و همچنین اقدامی در جهت بیرون آمدن از مقام دفاع به مقام حمله در عرصه فرهنگی ارزیابی می شود، چرا که در عصر حاضر دنیای غرب تمام همت وتلاش خود را به کار گرفته است تا آوازه حقانیت اسلام به گوش جهانیان نرسد و زمینه حکومت عدالت گستر جهانی فراهم نیاید و این سیره دائمی مستکبرین عالم بوده است :
الصف/8″يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَافِرُون”
چرا که همین داعیه حکومت بر جهان و گسترش روز افزون مسلمانان نگرانی فراوانی را برای مستکبران عالم فراهم آورده است خصوصا که ایران اسلامی نیز به صورت یک الگوی موفق، دارد گوی را از سایر رقبا می رباید و لذا هجمه غیر قابل وصفی در دو دهه اخیر به اسلام و مسلمانان توسط دنیای استکباری غرب به وجود آمده است که به انحاء مختلف جلوی گسترش اسلام و مسلمانان را بگیرد و آسیب هایی را متوجه این پدیده مبارک کرده است از طرفی نیز تعلل و تأخیر در معرفی اسلام ناب مشکلات و انحرافات عدیده ای را به دنبال داشته که موجب نگارش این نامه از سوی مقام معظم رهبری شده است. لذا در این نوشتار برخی از آسیب های تأخیر در آگاهی جوانان نسبت به اسلام مورد برسی قرار خواهد گرفت.
1. ایجاد فرصت ذهنیت سازی منفی برای دشمن
تأخیر در ارائه اسلام ناب به جوانان موجب می شود که فرصت بلکه فرصتهایی برای جلوگیری دشمن از گرایش جوانان به اسلام راستین فراهم آید همانگونه که مقام معظم رهبری نیز در نامه آورده اند : “از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود.” در این راستا اصلی ترین اقدام پیشگیرانه ی دشمن اسلام هراسی به شیوه های مختلف است که برخی از شیوه های آن عبارتند از:
الف . فیلم های هالیوود
تا قبل از سال 1990 شوروي سوژه اصلي فيلم هاي هاليوود بود مردان روس که با ايدئولوژي مارکسيسم سعي در انهدام جهان سرمايه داري داشتند . ولي پي از سال 90 ميلادي و فروپاشي شوروي بر اساس نظريه برخورد تمدنها اينبار نشانه هاليوود بر خاورميانه و تمدن اسلامي بود. در ادامه چند نمونه معرفي مي شود:
«سنگسار ثريا.ميم» به کارگرداني سيروس نورسته،دروغ هاي واقعي، با بازي آرنولد شوارتزينگر، «به درون شب»، «زندگي و مرگ در لسانجلس»، «بازگشت به آينده»، «بدون دخترم هرگز»،« 300» ، «خانه اي از شن و مه» نيز ساخته شده است اين فيلم را “مل گيبسون” بازيگر، کارگردان و تهيهکننده نامدار هاليوود تهيه ميکند، افسانه آخر الزمان ، نبرد آرماگدون، کشتي گير، انيميشن پرسپوليس ،اسکندر،فيلم «مونيخ» به كارگرداني «استيون اسپيلبرگ، فيلم سياسي «سيريانا» به كارگرداني «استيفن گاگان» موضوع اصلي اين فيلم زد و بندهاي موجود در بازار جهاني نفت خصوصا خاورميانه است و آنچه كه در كل فيلم به مخاطب القا ميشود، اين است كه دنيا بر دو محور ثروت و قدرت ميچرخد. اولين صحنه اين فيلم كه محصول كمپاني يهودي «برادران وارنر» است، در تهران اتفاق ميافتد.
فيلم «جستجو براي كمدي در جهان اسلام» ساخته «آلبرت بروكس»، كمدين معروف آمريكايي كه اخيرا براي اولين بار در جشنواره بينالمللي فيلم دبي به نمايش درآمد، نيز ديگر فيلم هاليوودي با سوژه جهان اسلام در چهارچوب برخي از كشورهاي خاورميانهاي است.
در فيلم «و اينك بهشت» به كارگرداني «هني ابو اسد» محصول كمپاني فيلمسازي «برادران وارنر» به طور خاص به سراغ موضوع عمليات انتحاري جوانان فلسطيني ميرود، فيلم «قلمرو بهشت» محصول كمپاني «فاكس» داستان حضور دلارورانه «صلاحالدين ايوبي» در جنگهاي صليبي سوم است كه در قرن دوازدهم ميلادي بر سر مالكيت بيت المقدس ميان مسلمانان و مسيحيان روي داد ،بيمار انگليسي، فيلم «بابل» ديگر فيلم ضداسلامي سينماي امسال آمريکا، داستان توريستي آمريکايي (کيت بلانشت) است که به خاطر شيطنت دو کودک مسلمان و بازيگوش و بازي آنها با اسلحه زخمي شده و مجبور ميشود تا يک نصفه روز را در يک دهکده دور افتاده مسلمان نشين به همراه همسرش (برد پيت)، در اوضاعي بسيار ملالتبار و بدون دسترسي به هر گونه ابزار درماني سپري کند. هاليوود همواره در فيلمهاي خود، از «اينديانا جونز» به کارگرداني «استيون اسپيلبرگ» گرفته تا کارتون جذاب «علاء الدين»، سعي کرده تا با معرفي مسلمانان در چهارچوب شخصيتهاي منفي، بر تصورات منفي و سوء تفاهمهايي که در ارتباط با مسلمانان وجود دارد بيش از پيش دامن زند فيلم «پرواز شماره 93»، پروازي با نام «يونايتد 93»، در تاريخ 11 سپتامبر، توسط عدهاي از جوانان مسلمان به قصد منهدم نمودن کاخ سفيد دزيده ميشود ولي با تلاش مسافران، قبل از رسيدن به مقصد، در ميانه راه سقوط مينمايد. اين فيلم با صحنهاي آغاز ميشود که اين جوانان با خواندن نماز و قرآن و مجهز نمودن خود به ابزاري چون خنجر و چاقو خود را براي چنين عمليات تروريستي آماده ميکنند فيلم «محاصره» با بازي «بروس ويلس» و «دنزل واشنگتن»، محصول سال 1998، يکي از مهمترينهاي اين مجموعه از فيلمهاست که در آن مسلمانان،عربها، فلسطينيان افردي بسيار خشن و وحشي معرفي ميشوند که براي رسيدن به مقصود خود حتي براي جان خود ارزش قائل نيستند. (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد رهبري، كد: 52/100113302).
ب. تهدیدها و ترورها به وسیله مسلمانان مرتبط با سرویس های جاسوسی یا مسلمان نماها
مانند حوادث تروریستی فرانسه، همان مساله ای که مقام معظم رهبری را بر آن داشت تا نامه ای به جوانان غربی بنویسند : “حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که دربارهی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم"(آغاز نامه مقام معظم رهبری) و مانند حوادث یازده سپتامبر که زمینه رعب جهانی و تنفر جهانی را از مسلمانان ایجاد کرد چرا تمام قضیه را به گردن یک مسلمان افراطی به نام اسامه بن لادن انداختند و قضیه هالیوودی انفجار برج های دوقلو را به پای مسلمانان نوشته موج گسترده ای از اسلام هراسی را با آن واقعه به اجرا در آوردند.
ج. جلوه دادن دین اسلام به عنوان دین خشونت طلبانه در فضای واقعی و غیر مجازی
گروه هايي همچون القاعده در افغانستان با كمك و هدايت مستقيم سرويس هاي جاسوسي غرب راه اندازي شدند تا با انتساب اعمال خشونت آميز و ضد انساني آنها به اسلام ، به جهانيان چنين القاء نمايند كه پيامد اسلام سياسي براي جهانيان ، وحشت و خشونت خواهد بود ، هر چند طبل رسوايي اين جريان از همان ابتدا به دليل تفاوت هاي بنيادين گروه القاعده با انديشه هاي اسلام شيعي ، از بام بر زمين افتاد ، امام مهم ترين تحولي كه در اين پروژه ايجاد شد همزمان با آغاز تحولات مربوط به بيداري اسلامي در جهان اسلام بود كه زنگ خطر را براي نظام سلطه فراهم نمود و با صداي رسا اعلام كرد كه بيداري اسلامي فراتر از جهان تشيع در ميان اهل سنت نيز به وجود آمده است ، از طرفي ديگر اين بيداري ، علاوه بر انعكاس در كشورهاي اسلامي در سطح جهان نيز بازتاب پيدا كرد و باعث بيداري عمومي در سر تاسر جهان و قيام مردم كشورهاي اروپايي و آمريكايي بر عليه نظام سلطه حاكم بر جهان به ويژه سرمايه داراني كه با داشتن اقليت يك درصدي بر 99 درصد ، حكومت مي كردند گرديد و اين تظاهرات ها تا جايي پيش رفت كه در برخي از كشورها مردم تلاش كردند تا تحولاتي كه در برخي از كشورها منجر به پيروزي اوليه آنها شده بود را عينا بازسازي كنند به طوري كه همچون مصر در ميدان اصلي شهر چادر زده و حتي نام ميدان را به نام ميدان آزادي نام گذاري كردند ، از اين روي غربي ها به منظور جلوگيري از الگوگيري كشورهاي غير اسلامي از مسلمانان ، پروژه اسلام هراسي را در قالبي جديدتر و پيچيده تر مجددا بازسازي كردند ، آنان در پروژه جديد به دنبال كساني بودند كه پروژه اسلام هراسي را به شكلي جدي تر و كار آمد تر اجرا نمايد كه در اين ميان گروهك داعش بهترين كانديدا براي اين كار بود ، چرا كه اين گروهك اثبات كرده بود كه در قساوت و بي رحمي ، آن هم در دنياي به اصطلاح مدرن ، روي خونخواراني همچون چنگيز و نرون را سفيد كرده اند ، كساني كه به راحتي سر انسان هاي بيگناه را بريده و با آنها بازي مي كنند ، جنازه ها را مثله كرده و گوشت تن آنها را مي خورند و جالب اينجاست كه نه تنها اقدامات خود را كتمان نمي كنند بلكه با افتخار تمام از همه آنها فيلم تهيه كرده و در فضاي مجازي منتشر مي كنند . بنابر اين گروه داعش چه بخواهد و چه نخواهد ، در شطرنج اسلام هراسي غرب اصلي ترين نقش را ايفا مي كند و غربي ها نيز عليرغم ادعاي مبارزه با داعش ، به دليل همين نقش آفريني در پشت پرده همه گونه حمايتي را از اين گروه انجام مي دهند چنانكه بر اساس آمار ها مشخص شده است كه كشورهاي اروپايي تاكنون به هزاران نفر اجازه داده اند كه براي پيوستن به داعش به عراق و سوريه رفته و حتي برخي از آنها پس از بازگشت آزادانه در كشور خود تردد می کنند و يا اينكه عليرغم ادعاي آمريكايي ها براي مبارزه با داعش ، شواهد فراواني وجود دارد كه در بدترين شرايط داعش كه نظاميان عراقي در حال از بين بردن آنها بودند و تداركات اين گروه در حال تمام شدن بود ناگهان هواپيماها و هلي كوپتر هاي آمريكايي در آسمان ظاهر شده و محموله هايي حاوي هزاران دلار اسلحه و تجهيزات براي اين گروه ارسال كردند و يا در شرايطي كه جمهوري اسلامي ايران كه كشوري مستقل است در فروش نفت خويش و انتقال پول آن به داخل كشور با انواع مشكلات مواجه است اين گروه با فروش نفت عراق و سوريه به كشورهاي ديگر به راحتي پول هاي آن ها را دريافت مي كند و هزينه هاي خود را تامين مي كند . بنابر اين با مطالعه همه اين شواهد مي توان دريافت كه داعش امروزه اصلي ترين مهره اسلام هراسي غرب است و ادعاهاي غرب در مبارزه با اين گروهك ، دروغي بيش نمي باشد.(سایت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها- اندیشه سیاسی-داعش و اسلام هراسی)
د. وضع قوانین سخت گیرانه برای ایجاد محدودیت در آزادی مسلمانان
«دفتر نظارت بر نژاد پرستی و خارجی ستیزی اروپا» که یکی از مراکز متعدد و معتبر بررسی وضعیت مهاجران ساکن اروپاست، در گزارش سال 2006 خود تصریح می کند: «مسلمانان اروپا به اشکال مختلف، بی عدالتی را تحمل می کنند و شرایطی وجود دارد که آنها را برای دستیابی به کار و شرایط آموزشی برابر با دیگران، دچار محدودیت های جدی می کند».
اصرار بر قوانین رایج و عدم قایل شدن استثنا برای مسلمانان، حتی در موارد خاص، موجب بروز رفتارهای خاصی از مسلمانان می شود که مجددا، این رفتارهای جدید، مستمسک قوانین و محدودیت های تازه قرار می گیرد؛ برای مثال در کشور آلمان (که نزدیک به یک میلیون دانش آموز مسلمان دارد)، یکی از آموزش های اجباری دوره دبستان آموزش «شنا» است. بسیاری خانواده های متدین و مذهبی حاضر نیستند، دختران خود را در این کلاس های رسمی مختلط شرکت دهند، اما نظام آموزش و پروش آلمان، حاضر نیست هیچ استثنایی برای دانش آموزان مسلمان قائل شود. اینجاست که خانواده های مسلمان، به راه های دیگری نظیر تهیه گواهی پزشکی برای مرخصی و غیبت از این کلاس ها روی می آورند تا محدودیت های بعدی متوجه شان نشود.
کلاس های آموزش آزاد روابط جنسی در آلمان، بلژیک، سوئد، هلند، انگلستان، و… نیز از همین سنخ است و ضرورت حضور دانش آموزان در آنها، خانواده های مسلمان را در تنگناهای جدی قرار می دهد. نمونه های دیگری مثل نخوردن گوشت خوک که در سرویس اصلی تغذیه دانش آموزان قرار دارد و موارد مشابه، نمونه های عادی و رایج سختی های زندگی مسلمان در اروپاست. بر همه اینها باید، برخوردهای ناعادلانه آموزشی، صنفی، اقتصادی و اجتماعی با مسلمانان را افزود که توان روحی مسلمانان اروپا را به شدت می کاهد.
این محدودیت ها و اعمال آنها، حتی گاه تا اصلی ترین طبقات جامعه مسلمانان نیز پیش می رود؛ برای مثال قانونی که امامان جماعت مسلمان ساکن فرانسه را مجبور می کند، زبان فرانسوی، تاریخ فرانسه و تعلیمات اجتماعی بیاموزند، در حقیقت این پیام را دارد که وعظ و خطابه یک مسلمان باید، اولا به زبان فرانسه ادا شود و ثانیا مغایرتی با حقوق تاریخ و اجتماعیات فرانسه نداشته باشد و وجوه مختلف آن تعدیل شود.
«دومینیک دوولیپن» در سال 2004 در مصاحبه ای با مجله ««لوپاریزین» گفته بود: «این تصمیم به این دلیل است که وعظ به زبان خارجی، فرانسویان را با کشورشان بیگانه می کند». قانون منع استفاده از حجاب اسلامی در فرانسه نیز، بر اساس چنین بنیادهای نظری ضعیفی که نشان عدم شناخت مسلمانان است، جنجال برانگیخت. «آنگلا مرکل» صدر اعظم فعلی « آلمان نیز در مصاحبه با مجله تایم گفته بود: باید این واقعیت را بپذیریم که خارجی ها خارجی هستند. آینده جامعه چند فرهنگی، نمی تواند به موفقیت برسد و از ابتدا محکوم به شکست بوده است. ما نباید فراموش کنیم که چند فرهنگ گرایی با همگرایی تفاوت اساسی دارد(تایم، ویژه نامه بحران اروپا).
«رنان ویتکه» فعال حقوق زنان و مردم شناس آلمانی نیز تأکید دارد: «دشوار است پس از سال ها مبارزه برای برابری حقوق زنان در اروپا، اجازه دهیم زنانی در این جامعه، داوطلبانه خود را دچار محدودیت کنند.»
این دست تلقی ها، در حالی ست که آموزه های اسلام، به هیچ وجه، خطری برای جامعه اروپا محسوب نمی شود، بلکه آنچه می تواند خطری برای غرب باشد، تهدید هویت مسلمانان است، آن هم زمانی که به آنها تجاوز شود و تحقیر گردند.
با این همه یکی از مسلمانان ساکن فرانسه به هانری آستیر گزارشگر «بی بی سی» گفته بود: «آنچه مسلمانان امروز در غرب بدان نیاز دارند، سخنرانی و نظریه و تئوری نیست. آنچه ما نیاز داریم، اعمالی است که دیدگاه منفی راجع به مسلمانان را از بین ببرد. واقعیت های زندگی ما نظریه نیستند. ما هر روز با واقعیت هایی در زندگی روزمره رو به روییم که جزء لاینفک زندگی ماست؛ آموزش، خرید، کار، تجارت و مانند آن. محدودیت های ما در همین هاست. اروپایی ها در زندگی روزمره ما محدودیت ایجاد می کنند. ما در این بخش مشکل داریم. برای ما مفهوم «خارجی» یک تئوریک نیست، یک واقعیت است که در همه جا با آن رو به روییم برای زدودن این: در مدرسه، محل کار، فروشگاه، اداره، مترو و حتی گاه در خانه های خودمان مفهوم باید کاری کرد» مجله پگاه حوزه - 24 آذر 1386، شماره 221 - خارجی ها! نیم نگاهی به وضعیت مسلمانان در اروپا
2. زمینه طراحی نقشه های دقیقتر برای دشمن
اقدام مقام معظم رهبری، غرب را متوجه حمله فرهنگی ما در معرفی اسلام نموده است لذا این حرکت باید تداوم داشته و بدون وقفه باشد چرا که اگر وقفه ای ایجاد شود غرب فرصت بیشتری برای طراحی نقشه های دقیقتر و اجرای آن خواهد داشت و فرصت ارائه حقیقت را از ما خواهد گرفت لذا مقام معظم رهبری نیز این نکته را تذکر داده اند:
شماها - مجموعهی نخبگان در سرتاسر کشور، در هر رشتهای از رشتههای علم و فنّاوری و پیش از اینها تحقیق، در واقع شمارگان باارزشی از افراد تشکیل دهندهی این مجموعهی عظیمی هستند که دارد این رسالت تاریخی را انجام میدهد - امروز در نوبت خودتان شانههایتان را دادهاید زیر بار یک چنین حادثهی عظیمی. مهم این است که حرکت شما از دَور نیفتد، مهم این است که سکته و وقفهای در وسط بهوجود نیاید. در همهی حرکات مهمّ اجتماعی و سیاسی و نظامی همین است؛ وقتی یک حرکتی شروع شد، وقتی یک کار بزرگ و عظیمِ بلندمدّتی آغاز شد، نباید گذاشت در وسط آن وقفه بهوجود بیاید. ما در دوران دفاع مقدّس هم در صحنههای جنگ و درگیریهای نظامی، همین را بالعیان میدیدیم؛ وقتی یک حرکتی شروع میشد، اگر از دَور نمیافتاد آن حرکت، به پیروزی میرسید؛ [امّا] اگر در وسط راه، عزمها سست میشد، تردید بهوجود میآمد، تنبلی عارض میشد و کار از دَور میافتاد، ناکامی به دنبالش بود. نباید بگذارید این حرکت علمىِ پرشتاب از دَور بیفتد.( بیانات در دیدار شرکتکنندگان در هفتمین همایش ملی نخبگان جوان 17/07/1392 )
3.زمینه ایجاد فرقه ها و ادیان جدید در دنیا توسط استعمارگران
حجتالاسلام مظاهریسیف: این ادیان نوین سرچشمه واحدی دارند. اگر مشترک نباشند، منشأ مشترک دارند. گاردون میلتون نظر جالبی دارد. وی میگوید؛ با اینکه جمعیت یهودیان نسبت به دیگر ادیان کم است اما معمولاً یا پایهگذار ادیان جدید هستند یا به ادیان جدید وارد میشوند.
مرکز گفتوگوی بینالادیان که در انگلستان واقع شده است، بخشهایی از ادیان مختلف را جذب میکند و با ادغام آنها یک دین جدید میسازند. همچنین جریانی وجود دارد به نام پارلمان ادیان جهان که تحت نفوذ کامل یهودیها است. درکتاب «تاریخ ادیان» نوشته «جانی بیناس» تنها 12 دین تا قبل از قرن بیستم، معرفی شده است اما مؤسسان پارلمان اروپا انتظار دارند تا 220 دین در جلساتشان شرکت کنند. اسپانسر و حامیان مالی این پارلمان نیز خانوادههایی مانند روچیل و مردوخ، مالکان رسانههای گسترده و صاحبنام هستند. مؤسسه توسعه یهودیت، یکی دیگر از بنیادهای فعال در زمینه دامن زدن به این جنبش است.
یهودیان که نژاد سامی دارند و خود را برتر از دیگران میدانند، هیچگاه قبول نمیکنند که پیروان دین دیگر به دین آنها در آیند حال این یهودیت چگونه میخواهد توسعه پیدا کند؟ این بنیاد در حقیقت در زمینه معنویت و با تبلیغ عرفان یهود یعنی «کابالا» پايگاه جامع و تخصصي جنگ نرم http://www.nahadopa.ir/?siteid=51&pageid=2837&newsview=12107 انديشه هاي خود را تبلیغ میکند.
4. احتمال طرد كامل دين توسط جوانان
به دلیل خلأ در معرفی دین ناب و اشکال دار بودن ادیان موجود غير از اسلام در دنیای غرب، بعضی جوانان از یافتن دین اصیل نا امید شده و از اساس ادیان را زیر سوال می برند. و مباحث انحرافی دین شناسان مبنی بر ساختگی بودن ادیان و مفهوم خدا را می پذیرند.
5. پناه بردن به عرفان های کاذب به علت نشناختن عرفان ناب و اصیل
در صورتي كه اسلام ناب داراي عرفاني سالم و جامع مي باشد اما در جامعه تشنه معنويت اصيل غرب بازار عرفان هاي كاذب داغ بوده و در صورتي كه عرفان ناب را به دست نياورند مبتلا به عرفانهاي كاذب و مخرب مي شوند و از حقيقت اصيل دور مانده و به بي راهه مي روند.
نتيجه
در فضاي مسموم و مخرب غرب كه تمام همت خود را بر سياه نمايي نور دين مبين اسلام به كار گرفته اند، تأخیر در آگاهی های جوانان نسبت به اسلام باعث ايجاد ذهنيت و پيش داوري غير منصفانه مي شود و زمينه تحقيق درباره اسلام را نيز براي آنان از بين مي برد و در نتيجه با تنفر از اسلام و مسلمانان ياد كرده و هم جلوي پيشرفت و گسترش مسلمانان را گرفته و هم شرايط زندگي را براي مسلمانان مشكل تر مي كند و همچنين جوانان اروپايي و آمريكايي را به دام عرفان هاي نوظهور كاذب مي كشاند ، لذا بايد بدون وقفه و بي درنگ در معرفي اسلام ناب اصيل كه موافق با فطرت است كوشيد كه البته براي اين معرفي راه كارهايي پيشنهاد مي گردد.
راه کارها
1.ادبیات تبلیغ مبلغان اسلام باید شبیه ادبیات مقام معظم رهبری بدون تعصب و آزاد اندیشانه و همراه با ادعای ضمني مطابقت با عقل و فطرت باشد
2.کمک به رساندن هر چه بهتر و بيشتر این پیام امام المسلمین و عبور از سانسورهای خبری و رسانه ای غربی به انحاء مختلف خصوصا از طریق فضای مجازی
3.گسترش هر چه سریعتر شبکه های ماهواره ای از لحاظ سخت افزاریو نرم افزاري و عقب نماندن در این کارزار فرهنگی جهت معرفی اسلام
4. معرفی اسلام ناب به صورت غیر مستقیم به وسیله هنر خصوصا تهیه و ساخت فیلم ها وکلیپ های قوی انیمیشنی و غیر انیمیشن همانند نمونه موفق فيلم اخير «محمد رسول الله(ص)»
5. ارتباط با فعالان کشورهای مختلف که در زمینه اسلام ناب اقدامات فرهنگي با عناوين مختلف انجام می دهند
6. استنتاج و استخراج عرفان اصیل وناب اسلامی توسط بزرگان و فضلاي حوزه علميه جهت جایگزینی با عرفان های کاذب
7. تشویق دانشجویان مقاطع مختلف رشته های زبان جهت ترجمه آثار اسلامی به زبان های کشورهای مختلف
8. حمایت و دغدغه سازی طلاب جهت ورود به عرصه های بین المللی به وسیله زبان آموزی و تبلیغ خارج از کشور
9. ایجاد زمینه و تشویق طلاب زبان دان جهت استفاده بهینه از فضای مجازی برای معرفی اسلام ناب
10. ارتباط برنامه ریزی شده توسط دین شناسان خصوصا طلاب محترم با توریست هایی که از مکان های مذهبی دیدن می نمایند جهت معرفی اسلام ناب به گونه ای که هر کدام از توریست ها بعد از بازگشت به میهن خود یک مبلغ حداقلی برای دین و از بین برنده ذهنیت ها و سیاه نمایی های غربی ها باشند
11. تبدیل تهدید ها به فرصت برای معرفی اسلام ناب و اصیل همانگونه كه رهبر معظم انقلاب همين كار را به نحو احسن انجام دادند.
منابع
1. قرآن كريم
2. مجله پگاه حوزه - 24 آذر 1386، شماره 221
3. لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد رهبري
4. سایت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها- اندیشه سیاسی
http://www.porsemani.ir/index.html
5. پايگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيتاللهالعظمی سيدعلی خامنهای (مدظلهالعالی)
http:// farsi.khamenei.ir/
[*]طلبه سطح 4جامعه الزهرا قم- معاونچژوهش حوزه واستاد حوزه
فرم در حال بارگذاری ...
آخرین نظرات